Płatności telefonem
- Aplikacja Planet Mobile
- Uruchomienie aplikacji
- O płatnościach Google Pay
- Jak skonfigurować aplikację
Planet Mobile to nie tylko prosty instrument płatniczy. Aplikacja została wzbogacona o szereg funkcjonalności, znacząco ułatwiających życie posiadaczowi karty oraz zwiększających bezpieczeństwo posługiwania się tym narzędziem.
Za pośrednictwem aplikacji można sprawdzić saldo karty debetowej lub kredytowej.
Planet Mobile pozwala również wyszukać najbliższy bankomat, uwzględniając urządzenia nie pobierające prowizji od klientów banków zrzeszonych w Grupie BPS. Za pośrednictwem Planet Mobile można samodzielnie ustanawiać dzienne limity gotówkowe oraz bezgotówkowe dla karty, włączać i wyłączać różne funkcje, w tym obsługę płatności bezstykowych, aktywować nowy instrument płatniczy bez konieczności kontaktowania się z infolinią banku bądź zablokować kartę w sytuacji jej utraty.
Aplikacja umożliwia:
- Czasowe zablokowanie karty płatniczej – funkcja przydatna w sytuacji, kiedy zauważysz, że nie masz swojej karty płatniczej ale nie jesteś przekonany, że trwale ją utraciłeś. Po odnalezieniu karty nie musisz odbierać nowego plastiku – wystarczy że ją odblokujesz za pośrednictwem Planet Mobile. Czasowa blokada obejmuje transakcje wykonywane kartą płatniczą jak również telefonem.
- Zarządzanie limitami karty – zarządzaj wartością dziennych limitów transakcyjnych bezgotówkowych, gotówkowych oraz internetowych.
- Zmianę kodu PIN karty.
- Aktywowanie zabezpieczenia 3D Secure – rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo płatności dokonywanych w Internecie.
- Włączenie/Wyłączenie płatności zbliżeniowych na karcie (contactless) – funkcja zwiększająca aspekt bezpieczeństwa dla użytkowników, którzy nie zamierzają w najbliższym okresie korzystać z płatności zbliżeniowych kartą. W dowolnym momencie, za pośrednictwem Planet Mobile istnieje możliwość przywrócenia opcji płatności zbliżeniowych. Płatności zbliżeniowe dla Twojej karty zostaną wyłączone/włączone w momencie wykonania w bankomacie wypłaty gotówki lub sprawdzenie salda.
- Zastrzeżenie karty płatniczej – natychmiastowa i nieodwracalna blokada płatności kartą oraz jej odpowiednikiem w postaci tokena do płatności mobilnych w sytuacji np. zgubienia lub kradzieży karty.
- Prezentację historii (wydatków) transakcji kartowych – debetowych oraz kredytowych do 3 miesięcy wstecz.
- Prezentację autoryzacji kartowych.
- Graficzną analizę transakcji kartowych (prezentowanie obciążeń na karcie z 3 miesięcy wstecz) w podziale na transakcje gotówkowe i bezgotówkowe.
- Wyszukiwanie bankomatów wraz z opcją nawigacji.
- Potwierdzanie zamian m.in. odciskiem palca (jeśli urządzenie spełnia wymagania) oraz domyślnie wzorem lub cyfrowym kodem dostępu.
- Prezentację stanu dostępnych środków na karcie debetowej lub kredytowej.
Płać telefonem jak kartą - funkcjonalność dostępna dla urządzeń z systemem Android w wersji 4.4+ posiadających technologię NFC
Proces uruchomienia aplikacji jest szybki i prosty:
I. Jeśli nie posiadasz zainstalowanej aplikacji Planet Mobile na swoim urządzeniu - link
II. Posiadasz zainstalowaną aplikację Planet Mobile:
- Wybierz przycisk Dodaj do GPay znajdujący się pod wizerunkiem karty, którą chcesz dodać do płatności mobilnych. Na etapie dodawania karty do płatności mobilnych zaakceptuj Regulaminu korzystania z kart Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. w ramach Google Pay jak również zgody formalne i warunki korzystania z usługi przedstawione podczas dodawania karty do Google Pay.
- W trakcie dodawania karty do płatności mobilnych aplikacja może poprosić o zmianę ustawień systemu Android dla płatności NFC, w sekcji "Dotknij i zapłać" na Google Pay.
- Gotowe! Korzystaj i ciesz się z płatności mobilnych oraz pozostałych możliwości jakie daje Ci aplikacja Planet Mobile.
Czym jest Google Pay?
Google Pay łączy wszystkie możliwości płacenia przez Google.
Jeśli chociaż raz wpiszesz dane karty, możesz:
- Płacić telefonem w sklepach stacjonarnych (zobacz obsługiwane kraje i urządzenia).
- Kupować produkty w aplikacjach i na stronach internetowych (zobacz obsługiwane kraje).
- Kupować usługi i produkty Google.
- Przesyłać pieniądze rodzinie i znajomym (tylko w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii).
Jeśli płacisz za pomocą Google Pay w swoich ulubionych sklepach, możesz też korzystać z kart podarunkowych, kart lojalnościowych, biletów i kuponów.
Uwaga: nie można korzystać z Google Pay w przypadku usług dla firm, takich jak Google Ads, Google Cloud czy G Suite.
Konfigurowanie aplikacji Google Pay
Aby skonfigurować aplikację Google Pay:
- Sprawdź, czy telefon ma system Android w wersji Lollipop (5.0) lub nowszej.
- Pobierz Google Pay.
- Otwórz aplikację Google Pay i postępuj zgodnie z instrukcjami konfiguracji.
- Gdy wyświetli się o to prośba, dodaj kartę.
- Być może zobaczysz również prośbę o ustawienie blokady ekranu na swoim urządzeniu z Androidem. W przypadku Google Pay może to być blokada ekranu za pomocą kodu PIN, wzoru, hasła, odcisku palca lub skanowania tęczówki. Aplikacja nie będzie działała z takimi blokadami ekranu jak Smart Unlock lub Knock to Unlock.
- Jeśli chcesz płacić za zakupy w sklepach, urządzenie musi obsługiwać komunikację NFC i musi ona być włączona. Musi też ono wspierać technologię HCE.
- Osoby korzystające z e-pieniędzy w Japonii: urządzenie musi być zgodne z systemem Osaifu-Keitai. Użytkownicy QUICPay muszą korzystać z systemu Osaifu-Keitai w wersji 6.1.5 lub nowszej.
- Jeśli na telefonie masz też inną aplikację do płacenia w sklepach: w aplikacji Ustawienia wybierz Google Pay jako domyślną aplikację płatniczą.
Jeśli aplikacja Google Pay zniknęła po tym, jak użyto jej po raz pierwszy, mogło stać się tak dlatego, że nie jest ona widoczna na ekranie głównym. Aby znów była widoczna, w ustawieniach urządzenia zmień ustawienie ekranu głównego, wybierając Panel lub Wszystkie aplikacje.