Bezpieczeństwo

JAK DBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO SWOICH PIENIĘDZY?


Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad
bezpieczeństwa.

X NIGDY nie podawaj nikomu przez Internet lub telefon swoich danych osobowych, identyfikatorów ani haseł
oraz kodów autoryzacyjnych.

X
Nie instaluj oprogramowania, nie ściągaj aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł.

X
Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają
Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych
albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).

X
Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system
transakcyjny Bank NIGDY o to nie prosi w mailach.

X
Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji upewnij się, najlepiej
dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.

X
Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera
lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.

Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji. Zabezpiecz swój komputer
aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.

Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej.
Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne.
Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom.

Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz w bankowości
elektronicznej.

Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj
logowania w miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty.

Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.

Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu strony: https://www.ebo.ibsbank.pl

W celu skorzystania z systemu bankowości internetowej ręcznie wpisuj adres strony internetowej (prawidłowy
adres to: https://www.ebo.ibsbank.pl, po zatwierdzeniu adres prezentuje się:
https://www.ebo.ibsbank.pl/#/auth/login

Systemy takie jak PaybyNet, mojeID automatycznie przekierowują na stronę logowania do systemu bankowości
internetowej.

Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową.
Dane stosowanego przez Bank certyfikatu publikowane na stronie: https://bsizbica.pl/konfigurowanie-systemow/ebo-rwd

Na komputerze korzystaj z klawiatury ekranowej wprowadzając hasło.

Uważnie czytaj komunikaty autoryzacyjne w szczególności czy komunikat dotyczy czynności, którą świadomie chcesz wykonać (przelew, dodawanie nowego urządzenia mobilnego itp.), sprawdź kwotę transakcji oraz rachunek odbiorcy.

Czytaj nasze komunikaty na temat bezpieczeństwa bądź na bieżąco! Śledź informacje oraz komunikaty
przesyłane na Twoją skrzynką w systemie bankowości elektronicznej.

X Zrezygnuj z transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości.

Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za pracownika Banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których
nadawcy podszywają się pod Bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, sam
zadzwoń do Banku !

Bank kontaktuje się z Klientem przy użyciu komunikatów w systemie bankowości internetowej.

Bank nigdy nie wykorzystuje do kontaktów serwisowych poczty email. Jeżeli otrzymałeś taką
korespondencję, potwierdź to w Banku.

Bank nigdy nie wykorzystuje narzędzi zdalnego pulpitu (np. AnyDesk, TeamViewer) w kontaktach
z Klientem. Narzędzia zdalnego pulpitu mogą zostać wykorzystane do przeprowadzenia ataku w celu
wyłudzenia środków Klienta.

PAMIĘTAJ

w przypadku czasowej niedostępności Twojej bankowości elektronicznej zachowaj spokój i nie ulegaj
panice. Taki jest właśnie cel cyberprzestępców wywołanie paniki, strachu i chaosu. Nie wspieraj ich w tym.
Nie kieruj się również anonimowymi opiniami czy komentarzami np. z mediów społecznościowych czy forów
internetowych. Upewnij się, że to wiarygodne informacje a nie „fake newsy.