-
EBO RWD
System EBO RWD zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa m.in. dzięki wykorzystaniu szyfrowania protokołem SSL oraz stosowaniu haseł jednorazowych przekazywanych za pomocą wiadomości SMS.
Przed zalogowaniem do serwisu i wykonaniem transakcji:
- sprawdź, czy adres strony serwisu transakcyjnego został wpisany prawidłowo: https://www.ebo.ibsbank.pl
- sprawdź, czy na pasku adresu strony została wyświetlona zamknięta kłódka, oznaczająca nawiązanie szyfrowanego połączenia z Bankiem (nowoczesne przeglądarki internetowe sygnalizują certyfikaty SSL rozszerzonej walidacji zmianą koloru paska adresu na zielony)
- sprawdź, czy strona serwisu jest zabezpieczona ważnym certyfikatem wystawionym dla witryny www.ebo.ibsbank.pl której właścicielem jest Bank Spółdzielczy w Izbicy,
- w razie wątpliwości sprawdź, czy dane dotyczące certyfikatu są zgodne z poniższymi:
Nazwa pospolita(CN): bsizbica.pl
Organizacja (O): Bank Spółdzielczy w Izbicy
Numer seryjny: 0B:9C:94:CF:0E:73:CC:EB:1B:85:67:88:58:5A:85:E3
Wystawiony przez:
Nazwa pospolita (CN): Certum Extended Validation CA SHA2
Organizacja: Unizeto Technologies S.A.
Jednostka organizacyjna: Certum Certification Authority
Okres ważności:
Ważny od dnia: 19 listopada 2024
Wygasa dnia: 19 listopada 2025
Odcisk SHA1:
46:2A:00:09:96:AC:1E:6C:68:33:B5:5C:2C:9C:C7:F4:48:6C:04:A2
Certyfikat wystawiony dla domen:
ebo.ibsbank.pl
www.ebo.ibsbank.pl
ibsbank.pl
www.ibsbank.pl
bsizbica.pl
www.bsizbica.pl
Ze względów bezpieczeństwa po 3 próbach wprowadzenia nieprawidłowego hasła dostęp do systemu zostanie automatycznie zablokowany. W takim przypadku możesz zgłosić dyspozycję odblokowania telefonicznie bądź poprzez zgłoszenie się do placówki Banku Spółdzielczego w Izbicy.
Za pomocą wiadomości SMS wysyłane są:
- hasło aktywacyjne do pierwszego logowania do systemu,hasła jednorazowe służące do potwierdzania operacji zlecanych za pomocą systemu.
- hasło SMS generowane jest automatycznie w momencie zlecania konkretnej operacji i może być użyte tylko do potwierdzenia tej operacji, a nie do innych celów.
Zawsze sprawdzaj, czy informacje otrzymane za pomocą wiadomości SMS zgadzają się z wykonywaną operacją. W szczególności zwróć uwagę na numery rachunków.
Przypominamy jednak, że bezpieczeństwo bankowości internetowej zależy także od Klientów i zalecamy, aby każdy zapoznał się z zasadami bezpiecznego korzystania z usług bankowości internetowej:
- Nie wolno ujawniać nikomu haseł.
- Nie wolno odchodzić od komputera podczas zalogowania do systemu.
- Po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
- Identyfikator także należy chronić.
- Nie wolno przechowywać swoich haseł razem z identyfikatorem. Własne hasło do logowania - podobnie jak numery PIN do kart płatniczych - najlepiej zapamiętać lub zapisać w sposób uniemożliwiający rozpoznanie przez inne osoby.
- Wpisując identyfikator i hasło należy upewnić się, że inne osoby nie mogą ich przechwycić lub podejrzeć.
- Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej na ogólnie dostępnych komputerach, np. w kawiarenkach internetowych.
- Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej używając nieznanych sieci bezprzewodowych. Nawet szyfrowane sieci bezprzewodowe nie zapewniają poufności przesyłanych informacji.
- Hasło należy regularnie zmieniać.
- Ustalając hasło należy używać kombinacji dopuszczalnych znaków. Należy unikać używania łatwych haseł (jak np. własnego imienia), ale stosować za to hasła trudne do rozszyfrowania (na przykład litery ze słów pochodzących z cytatów z książek lub z wymyślonych zdań). Przykład dobrego hasła: iSwz31gtpNR pochodzące ze zdania „Imieniny Sylwestra wypadają zimą 31 grudnia tuż przed Nowym Rokiem".
- Hasło musi mieć długość od 8 do 20 znaków i zawierać co najmniej jedną wielką literę, jedną małą literę, jedną cyfrę.
- W systemie bankowości internetowej jest ustawiony czas automatycznego wylogowania w przypadku braku aktywności, aby zapewnić sobie komfort pracy przy zachowaniu rozsądnego poziomu bezpieczeństwa.
- Regularnie aktualizuj system operacyjny oraz program antiwirusowy swojego komputera.
W internecie krążą maile, w których znajdują się odsyłacze do fałszywych stron bankowości internetowej i prośby o zalogowanie się na takich stronach w celu np. potwierdzenia swoich danych. Bank nigdy nie wysyła tego typu informacji do klientów. Nie próbuj logować się do systemu bankowości internetowej za pomocą odsyłacza przesłanego w takich wiadomościach.
Proponujemy także zapoznanie się z portalem Bezpieczny bank
Przydatne informacje
Szczegółowa instrukcja użytkownika indywidualnego oraz korporacyjnego dostępna jest po kliknięciu na przycisk "?" na stronie Bankowości EBO RWD, na którą w szybki i bezpieczny sposób przeniesiesz się klikając przycisk "Zaloguj się" na stronie Banku wybierając opcje "Bankowość Internetowa EBO RWD".
Położenie przycisku "?" oraz menu wyboru instrukcji użytkownika zaprezentowano poniżej:
EBO RWD - Elektroniczna Bankowość Online to bezpieczny, funkcjonalny i bardzo intuicyjny system pozwalający na obsługę rachunku oraz usług dodatkowych Banku przez Internet 24 godziny na dobę.
Dzięki EBO RWD można:
- bezpośrednio po zalogowaniu uzyskać najważniejsze informacje o środkach pieniężnych na rachunkach bankowych i historii transakcji, rachunkach kredytowych oraz ich historii, rachunkach kart płatniczych, ich historii oraz informacji o kartach i blokadach kartowych
- wykonywać transakcję płatniczą (przelew własny, przelew międzybankowy, przelew w systemie ELIXIR, przelewów do ZUS, urzędów skarbowych i innych organów podatkowych)
- korzystać z zupełnie nowej w systemie możliwości zmiany limitów
- zapamiętywać odbiorców przelewów, do przyszłego wielokrotnego użycia
- tworzyć tzw. „zaufane szablony płatności" i „zaufanych kontrahentów", co umożliwia ominięcie każdorazowej autoryzacji przelewów, funkcja ta skraca czas dokonywania rutynowych płatności
- płynnie przełączać się pomiędzy kontem firmowym a osobistym, bez konieczności ponownych logowań
Szanowni Państwo,
Jest nam miło poinformować, że Bank Spółdzielczy w Izbicy, w celu podniesienia poziomu usługi bankowości internetowej EBO, wdrożył system telekomunikacji IVR (ang. Interactive Voice Response). System posiada funkcjonalność automatycznego Call Center i umożliwia interaktywną obsługę osoby dzwoniącej, będącej użytkownikiem systemu EBO, w celu: blokady dostępu, kontaktu z pracownikiem Banku.
Dzwoniąc na numer 84 888 01 11, po wysłuchaniu komunikatu powitalnego, należy z klawiatury telefonu wprowadzić:
- identyfikator* użytkownika EBO zakończony znakiem „ # ”;
- ustawiony w EBO telekod** zakończony znakiem „ # ”;
Następnie z klawiatury telefonu należy wybrać numer usługi np:
2 – zablokuj dostęp do kanału www (EBO);
0 – wyjście z systemu (EBO);
9 – kontakt z pracownikiem Banku;
Podczas korzystania z IVR należy stosować się do komunikatów telefonicznych systemu.
*Identyfikator– jest to ośmiocyfrowy numer, przypisany przez Bank do Klienta, w celu umożliwienia zalogowania się do systemu EBO / IVR. Identyfikator umieszczony jest na potwierdzeniu dostępu do systemu bankowości internetowej. Utworzony do logowania alias nie jest identyfikatorem i służy tylko do logowania w EBO. Alias nie może być wykorzystywany w systemie IVR.
** Telekod – ustawiany przez Klienta w EBO kod, który umożliwia autoryzację logowania do systemu IVR. Kod ustawia się w opcji Ustawienia>Środki dostępu>Obsługa przez telefon.