EBO RWD

  • Szczegółowa instrukcja użytkownika indywidualnego oraz korporacyjnego dostępna jest po kliknięciu na przycisk "?" na stronie Bankowości EBO RWD, na którą w szybki i bezpieczny sposób przeniesiesz się klikając przycisk "Zaloguj się" na stronie Banku wybierając opcje "Bankowość Internetowa EBO RWD".

    Położenie przycisku "?" oraz menu wyboru instrukcji użytkownika zaprezentowano poniżej:

    ebo

  • EBO RWD - Elektroniczna Bankowość Online to bezpieczny, funkcjonalny i bardzo intuicyjny system pozwalający na obsługę rachunku oraz usług dodatkowych Banku przez Internet 24 godziny na dobę.


    Dzięki EBO RWD można:

    • bezpośrednio po zalogowaniu uzyskać najważniejsze informacje o środkach pieniężnych na rachunkach bankowych i historii transakcji, rachunkach kredytowych oraz ich historii, rachunkach kart płatniczych, ich historii oraz informacji o kartach i blokadach kartowych
    • wykonywać transakcję płatniczą (przelew własny, przelew międzybankowy, przelew w systemie ELIXIR, przelewów do ZUS, urzędów skarbowych i innych organów podatkowych)
    • korzystać z zupełnie nowej w systemie możliwości zmiany limitów i zastrzegania kart płatniczych i kredytowych
    • zapamiętywać odbiorców przelewów, do przyszłego wielokrotnego użycia
    • tworzyć tzw. „zaufane szablony płatności" i „zaufanych kontrahentów", co umożliwia ominięcie każdorazowej autoryzacji przelewów, funkcja ta skraca czas dokonywania rutynowych płatności
    • płynnie przełączać się pomiędzy kontem firmowym a osobistym, bez konieczności ponownych logowań
  • EBO RWD

    System EBO RWD zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa m.in. dzięki wykorzystaniu szyfrowania protokołem SSL oraz stosowaniu haseł jednorazowych przekazywanych za pomocą wiadomości SMS.

    Przed zalogowaniem do serwisu i wykonaniem transakcji:  

      • sprawdź, czy adres strony serwisu transakcyjnego został wpisany prawidłowo:  https://www.ebo.ibsbank.pl
      • sprawdź, czy na pasku adresu strony została wyświetlona zamknięta kłódka, oznaczająca nawiązanie szyfrowanego połączenia z Bankiem (nowoczesne przeglądarki internetowe sygnalizują certyfikaty SSL rozszerzonej walidacji zmianą koloru paska adresu na zielony)
      • sprawdź, czy strona serwisu jest zabezpieczona ważnym certyfikatem wystawionym dla witryny www.ebo.ibsbank.pl  której właścicielem jest Bank Spółdzielczy w Izbicy, zweryfikowany przez DigiCert Inc. (poprawność certyfikatu sprawdzisz klikając w zamkniętą kłódkę widoczną w oknie przeglądarki)
      • w razie wątpliwości sprawdź, czy dane dotyczące certyfikatu są zgodne z poniższymi:

    Nazwa pospolita(CN): www.ebo.ibsbank.pl
    Organizacja (O): Bank Spoldzielczy w Izbicy
    Numer seryjny: 0D:81:35:35:02:72:85:D7:60:95:5E:FB:E1:E7:3A:9F

    Wystawiony przez:
    Nazwa pospolita (CN): GeoTrust EV RSA CA 2018
    Organizacja: DigiCert Inc
    Jednostka organizacyjna:www.digicert.com

    Okres ważności:
    Ważny od dnia: 13.01.2021
    Wygasa dnia: 18.01.2022

    Odcisk:
    Odcisk SHA-256:
    E4:13:4A:49:7C:4C:0F:32:9E:ED:CD:81:97:07:A3:7D:94:09:CB:E9:EE:9A:FE:61:E1:93:22:E6:EF:C9:D4:83
    Odcisk SHA1: 8C:2B:23:83:B7:6F:C7:61:E6:3E:6C:76:A4:84:F9:7D:7D:1C:8F:10

    Ze względów bezpieczeństwa po 3 próbach wprowadzenia nieprawidłowego hasła dostęp do systemu zostanie automatycznie zablokowany. W takim przypadku możesz zgłosić dyspozycję odblokowania telefonicznie bądź poprzez zgłoszenie się do placówki Banku Spółdzielczego w Izbicy.


    Za pomocą wiadomości SMS wysyłane są:

    • hasło aktywacyjne do pierwszego logowania do systemu,hasła jednorazowe służące do potwierdzania operacji zlecanych za pomocą systemu.
    • hasło SMS generowane jest automatycznie w momencie zlecania konkretnej operacji i może być użyte tylko do potwierdzenia tej operacji, a nie do innych celów.

    Zawsze sprawdzaj, czy informacje otrzymane za pomocą wiadomości SMS zgadzają się z wykonywaną operacją. W szczególności zwróć uwagę na numery rachunków.

    Przypominamy jednak, że bezpieczeństwo bankowości internetowej zależy także od Klientów i zalecamy, aby każdy zapoznał się z zasadami bezpiecznego korzystania z usług bankowości internetowej:

    • Nie wolno ujawniać nikomu haseł.
    • Nie wolno odchodzić od komputera podczas zalogowania do systemu.
    • Po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
    • Identyfikator także należy chronić. Identyfikator można podawać pracownikom Banku BS, jeżeli jest niezbędny do zrealizowania dyspozycji Klienta.
    • Nie wolno przechowywać swoich haseł razem z identyfikatorem. Własne hasło do logowania - podobnie jak numery PIN do kart płatniczych - najlepiej zapamiętać lub zapisać w sposób uniemożliwiający rozpoznanie przez inne osoby.
    • Wpisując identyfikator i hasło należy upewnić się, że inne osoby nie mogą ich przechwycić lub podejrzeć.
    • Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej na ogólnie dostępnych komputerach, np. w kawiarenkach internetowych.
    • Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej używając nieznanych sieci bezprzewodowych. Nawet szyfrowane sieci bezprzewodowe nie zapewniają poufności przesyłanych informacji.
    • Hasło należy regularnie zmieniać.
    • Ustalając hasło należy używać kombinacji dopuszczalnych znaków. Należy unikać używania łatwych haseł (jak np. własnego imienia), ale stosować za to hasła trudne do rozszyfrowania (na przykład litery ze słów pochodzących z cytatów z książek lub z wymyślonych zdań). Przykład dobrego hasła: iSwz31gtpNR pochodzące ze zdania „Imieniny Sylwestra wypadają zimą 31 grudnia tuż przed Nowym Rokiem".
    • Hasło musi mieć długość od 8 do 20 znaków i zawierać co najmniej jedną wielką literę, jedną małą literę, jedną cyfrę.
    • W systemie bankowości internetowej jest ustawiony czas automatycznego wylogowania w przypadku braku aktywności, aby zapewnić sobie komfort pracy przy zachowaniu rozsądnego poziomu bezpieczeństwa.
    • Jeśli korzystasz z bankowości internetowej w domu, zadbaj aby Twoje urządzenia służące do połączenia z Internetem były zabezpieczone w odpowiedni sposób (brak dostępu do panelu administracyjnego od strony Internetu, własne, inne niż fabryczne hasło administratora, regularnie uaktualniane oprogramowanie i sterowniki).
    • Regularnie instaluj uaktualnienia systemu operacyjnego swojego komputera. Używaj oprogramowania antywirusowego ze aktualizowanymi  bazami danych o wirusach i innych zagrożeniach.

    Pamiętaj, że:

    • System EBO RWD nigdy nie żąda wpisania więcej niż jednego hasła jednorazowego  przesłanego za pomocą SMS.
    • Na stronie logowania nigdy nie jest wymagane podanie hasła jednorazowego. Podczas logowania wpisuje się wyłącznie identyfikator użytkownika i ustalone przez siebie hasło (a przy pierwszym logowaniu hasło aktywacyjne z koperty lub przesłane przez SMS). Jeżeli widzisz stronę logowania, na której trzeba wpisać hasło jednorazowe, albo stronę, na której trzeba podać kilka haseł jednorazowych jednocześnie, potraktuj to jako próbę oszustwa.

    W internecie krążą maile, w których znajdują się odsyłacze do fałszywych stron bankowości internetowej i prośby o zalogowanie się na takich stronach w celu np. potwierdzenia swoich danych. Bank nigdy nie wysyła tego typu informacji do klientów. Nie próbuj logować się do systemu bankowości internetowej za pomocą odsyłacza przesłanego w takich wiadomościach.
    Proponujemy także zapoznanie się z portalem Bezpieczny bank

  • Szanowni Państwo,

    Jest nam miło poinformować, że Bank Spółdzielczy w Izbicy, w celu podniesienia poziomu usługi bankowości internetowej EBO, wdrożył system telekomunikacji IVR (ang. Interactive Voice Response). System posiada funkcjonalność automatycznego Call Center i umożliwia interaktywną obsługę osoby dzwoniącej, będącej użytkownikiem systemu EBO, w celu: blokady dostępu, kontaktu z pracownikiem Banku.

    Dzwoniąc na numer 84 888 01 11, po wysłuchaniu komunikatu powitalnego, należy z klawiatury telefonu wprowadzić:

    - identyfikator* użytkownika EBO zakończony znakiem „ # ”;
    - ustawiony w EBO telekod** zakończony znakiem „ # ”;

    Następnie z klawiatury telefonu należy wybrać numer usługi np:

    2 – zablokuj dostęp do kanału www (EBO);
    0 – wyjście z systemu (EBO);
    9 – kontakt z pracownikiem Banku;

    Podczas korzystania z IVR należy stosować się do komunikatów telefonicznych systemu.

    *Identyfikator– jest to ośmiocyfrowy numer, przypisany przez Bank do Klienta, w celu umożliwienia zalogowania się do systemu EBO / IVR. Identyfikator umieszczony jest na potwierdzeniu dostępu do systemu bankowości internetowej. Utworzony do logowania alias nie jest identyfikatorem i służy tylko do logowania w EBO. Alias nie może być wykorzystywany w systemie IVR.
    ** Telekod – ustawiany przez Klienta w EBO kod, który umożliwia autoryzację logowania do systemu IVR. Kod ustawia się w opcji Ustawienia>Środki dostępu>Obsługa przez telefon.

    ivr