Bankowość internetowa
- Korzyści
- EBO Mobile
- Zasady bezpiecznego korzystania z systemu
- Telefoniczna obsługa systemu
- EBO Token PRO
- Opłaty i prowizje
EBO - Elektroniczna Bankowość Online to bezpieczny, funkcjonalny i bardzo intuicyjny system pozwalający na obsługę rachunku oraz usług dodatkowych Banku przez Internet 24 godziny na dobę.
Dzięki EBO można:
- bezpośrednio po zalogowaniu uzyskać najważniejsze informacje o środkach pieniężnych na rachunkach bankowych i historii transakcji, rachunkach kredytowych oraz ich historii, rachunkach kart płatniczych, ich historii oraz informacji o kartach i blokadach kartowych
- wykonywać transakcję płatniczą (przelew własny, przelew międzybankowy, przelew w systemie ELIXIR, przelewów do ZUS, urzędów skarbowych i innych organów podatkowych)
- zapamiętywać odbiorców przelewów, do przyszłego wielokrotnego użycia
- tworzyć tzw. „zaufane szablony płatności" i „zaufanych kontrahentów", co umożliwia ominięcie każdorazowej autoryzacji przelewów, funkcja ta skraca czas dokonywania rutynowych płatności
- płynnie przełączać się pomiędzy kontem firmowym a osobistym, bez konieczności ponownych logowań
Zarządzaj swoim rachunkiem osobistym gdziekolwiek jesteś i kiedy tylko masz na to ochotę.
Pobierz Aplikację EBO Mobile, która za pomocą smartfona umożliwia prosty, szybki oraz niezawodny dostęp do twojego konta.
Aplikacja EBO Mobile pozwala na intuicyjną obsługę najważniejszych funkcji:
- Sprawdzanie stanu środków na wszystkich rachunkach oszczędnościowo-rozliczeniowych jakie posiada klient w Banku
- Kontrolowanie lokat terminowych oraz kredytów
- Wykonywanie przelewów do US I ZUS
- Wykonywanie przelewów natychmiastowych do 15 sekund - BlueCash
- Wyszukiwanie placówek i bankomatów z wizualizacją w StreetView
- Wykonywanie przelewów na pomocą QRCode
- Widgety - stan rachunku
System EBO zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa m.in. dzięki wykorzystaniu szyfrowania protokołem SSL oraz stosowaniu haseł jednorazowych przekazywanych za pomocą wiadomości SMS.
Przed zalogowaniem do serwisu i wykonaniem transakcji:
- sprawdź, czy adres strony serwisu transakcyjnego został wpisany prawidłowo: https://www.ebo.ibsbank.pl
- sprawdź, czy na pasku adresu strony została wyświetlona zamknięta kłódka, oznaczająca nawiązanie szyfrowanego połączenia z Bankiem (nowoczesne przeglądarki internetowe sygnalizują certyfikaty SSL rozszerzonej walidacji zmianą koloru paska adresu na zielony)
- sprawdź, czy strona serwisu jest zabezpieczona ważnym certyfikatem wystawionym dla witryny www.ebo.bsizbica.pl której właścicielem jest Bank Spółdzielczy w Izbicy, zweryfikowany przez DigiCert Inc. (poprawność certyfikatu sprawdzisz klikając w zamkniętą kłódkę widoczną w oknie przeglądarki)
- w razie wątpliwości sprawdź, czy dane dotyczące certyfikatu są zgodne z poniższymi:
Ze względów bezpieczeństwa po 5 próbach wprowadzenia nieprawidłowego hasła dostęp do systemu zostanie automatycznie zablokowany. W takim przypadku możesz zgłosić dyspozycję odblokowania telefonicznie bądź poprzez zgłoszenie się do placówki Banku Spółdzielczego w Izbicy.
Za pomocą wiadomości SMS wysyłane są:
- hasło aktywacyjne do pierwszego logowania do systemu,hasła jednorazowe służące do potwierdzania operacji zlecanych za pomocą systemu.
- hasło SMS generowane jest automatycznie w momencie zlecania konkretnej operacji i może być użyte tylko do potwierdzenia tej operacji, a nie do innych celów.
Zawsze sprawdzaj, czy informacje otrzymane za pomocą wiadomości SMS zgadzają się z wykonywaną operacją. W szczególności zwróć uwagę na numery rachunków.
Przypominamy jednak, że bezpieczeństwo bankowości internetowej zależy także od Klientów i zalecamy, aby każdy zapoznał się z zasadami bezpiecznego korzystania z usług bankowości internetowej:
- Nie wolno ujawniać nikomu haseł.
- Nie wolno odchodzić od komputera podczas zalogowania do systemu.
- Po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
- Identyfikator także należy chronić. Identyfikator można podawać pracownikom Banku BS, jeżeli jest niezbędny do zrealizowania dyspozycji Klienta.
- Nie wolno przechowywać swoich haseł razem z identyfikatorem. Własne hasło do logowania - podobnie jak numery PIN do kart płatniczych - najlepiej zapamiętać lub zapisać w sposób uniemożliwiający rozpoznanie przez inne osoby.
- Wpisując identyfikator i hasło należy upewnić się, że inne osoby nie mogą ich przechwycić lub podejrzeć.
- Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej na ogólnie dostępnych komputerach, np. w kawiarenkach internetowych.
- Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej używając nieznanych sieci bezprzewodowych. Nawet szyfrowane sieci bezprzewodowe nie zapewniają poufności przesyłanych informacji.
- Hasło należy regularnie zmieniać.
- Ustalając hasło należy używać kombinacji dopuszczalnych znaków. Należy unikać używania łatwych haseł (jak np. własnego imienia), ale stosować za to hasła trudne do rozszyfrowania (na przykład litery ze słów pochodzących z cytatów z książek lub z wymyślonych zdań). Przykład dobrego hasła: iSwz31gtpNR pochodzące ze zdania „Imieniny Sylwestra wypadają zimą 31 grudnia tuż przed Nowym Rokiem".
- Hasło musi mieć długość od 8 do 20 znaków i zawierać co najmniej jedną wielką literę, jedną małą literę, jedną cyfrę.
- W systemie bankowości internetowej jest ustawiony czas automatycznego wylogowania w przypadku braku aktywności, aby zapewnić sobie komfort pracy przy zachowaniu rozsądnego poziomu bezpieczeństwa.
- Jeśli korzystasz z bankowości internetowej w domu, zadbaj aby Twoje urządzenia służące do połączenia z Internetem były zabezpieczone w odpowiedni sposób (brak dostępu do panelu administracyjnego od strony Internetu, własne, inne niż fabryczne hasło administratora, regularnie uaktualniane oprogramowanie i sterowniki).
- Regularnie instaluj uaktualnienia systemu operacyjnego swojego komputera. Używaj oprogramowania antywirusowego ze aktualizowanymi bazami danych o wirusach i innych zagrożeniach.
Pamiętaj, że:
- System EBO nigdy nie żąda wpisania więcej niż jednego hasła jednorazowego przesłanego za pomocą SMS.
- Na stronie logowania nigdy nie jest wymagane podanie hasła jednorazowego. Podczas logowania wpisuje się wyłącznie identyfikator użytkownika i ustalone przez siebie hasło (a przy pierwszym logowaniu hasło aktywacyjne z koperty lub przesłane przez SMS). Jeżeli widzisz stronę logowania, na której trzeba wpisać hasło jednorazowe, albo stronę, na której trzeba podać kilka haseł jednorazowych jednocześnie, potraktuj to jako próbę oszustwa.
- W internecie krążą maile, w których znajdują się odsyłacze do fałszywych stron bankowości internetowej i prośby o zalogowanie się na takich stronach w celu np. potwierdzenia swoich danych. Bank nigdy nie wysyła tego typu informacji do klientów. Nie próbuj logować się do systemu bankowości internetowej za pomocą odsyłacza przesłanego w takich wiadomościach.
Proponujemy także zapoznanie się z portalem Bezpieczny bank
EBO RWD
System EBO RWD zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa m.in. dzięki wykorzystaniu szyfrowania protokołem SSL oraz stosowaniu haseł jednorazowych przekazywanych za pomocą wiadomości SMS.
Przed zalogowaniem do serwisu i wykonaniem transakcji:
- sprawdź, czy adres strony serwisu transakcyjnego został wpisany prawidłowo: https://www.ebo.ibsbank.pl
- sprawdź, czy na pasku adresu strony została wyświetlona zamknięta kłódka, oznaczająca nawiązanie szyfrowanego połączenia z Bankiem (nowoczesne przeglądarki internetowe sygnalizują certyfikaty SSL rozszerzonej walidacji zmianą koloru paska adresu na zielony)
- sprawdź, czy strona serwisu jest zabezpieczona ważnym certyfikatem wystawionym dla witryny www.ebo.ibsbank.pl której właścicielem jest Bank Spółdzielczy w Izbicy, zweryfikowany przez DigiCert Inc. (poprawność certyfikatu sprawdzisz klikając w zamkniętą kłódkę widoczną w oknie przeglądarki)
- w razie wątpliwości sprawdź, czy dane dotyczące certyfikatu są zgodne z poniższymi:
Ze względów bezpieczeństwa po 3 próbach wprowadzenia nieprawidłowego hasła dostęp do systemu zostanie automatycznie zablokowany. W takim przypadku możesz zgłosić dyspozycję odblokowania telefonicznie bądź poprzez zgłoszenie się do placówki Banku Spółdzielczego w Izbicy.
Za pomocą wiadomości SMS wysyłane są:
- hasło aktywacyjne do pierwszego logowania do systemu,hasła jednorazowe służące do potwierdzania operacji zlecanych za pomocą systemu.
- hasło SMS generowane jest automatycznie w momencie zlecania konkretnej operacji i może być użyte tylko do potwierdzenia tej operacji, a nie do innych celów.
Zawsze sprawdzaj, czy informacje otrzymane za pomocą wiadomości SMS zgadzają się z wykonywaną operacją. W szczególności zwróć uwagę na numery rachunków.
Przypominamy jednak, że bezpieczeństwo bankowości internetowej zależy także od Klientów i zalecamy, aby każdy zapoznał się z zasadami bezpiecznego korzystania z usług bankowości internetowej:
- Nie wolno ujawniać nikomu haseł.
- Nie wolno odchodzić od komputera podczas zalogowania do systemu.
- Po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
- Identyfikator także należy chronić. Identyfikator można podawać pracownikom Banku BS, jeżeli jest niezbędny do zrealizowania dyspozycji Klienta.
- Nie wolno przechowywać swoich haseł razem z identyfikatorem. Własne hasło do logowania - podobnie jak numery PIN do kart płatniczych - najlepiej zapamiętać lub zapisać w sposób uniemożliwiający rozpoznanie przez inne osoby.
- Wpisując identyfikator i hasło należy upewnić się, że inne osoby nie mogą ich przechwycić lub podejrzeć.
- Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej na ogólnie dostępnych komputerach, np. w kawiarenkach internetowych.
- Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej używając nieznanych sieci bezprzewodowych. Nawet szyfrowane sieci bezprzewodowe nie zapewniają poufności przesyłanych informacji.
- Hasło należy regularnie zmieniać.
- Ustalając hasło należy używać kombinacji dopuszczalnych znaków. Należy unikać używania łatwych haseł (jak np. własnego imienia), ale stosować za to hasła trudne do rozszyfrowania (na przykład litery ze słów pochodzących z cytatów z książek lub z wymyślonych zdań). Przykład dobrego hasła: iSwz31gtpNR pochodzące ze zdania „Imieniny Sylwestra wypadają zimą 31 grudnia tuż przed Nowym Rokiem".
- Hasło musi mieć długość od 8 do 20 znaków i zawierać co najmniej jedną wielką literę, jedną małą literę, jedną cyfrę.
- W systemie bankowości internetowej jest ustawiony czas automatycznego wylogowania w przypadku braku aktywności, aby zapewnić sobie komfort pracy przy zachowaniu rozsądnego poziomu bezpieczeństwa.
- Jeśli korzystasz z bankowości internetowej w domu, zadbaj aby Twoje urządzenia służące do połączenia z Internetem były zabezpieczone w odpowiedni sposób (brak dostępu do panelu administracyjnego od strony Internetu, własne, inne niż fabryczne hasło administratora, regularnie uaktualniane oprogramowanie i sterowniki).
- Regularnie instaluj uaktualnienia systemu operacyjnego swojego komputera. Używaj oprogramowania antywirusowego ze aktualizowanymi bazami danych o wirusach i innych zagrożeniach.
Pamiętaj, że:
- System EBO RWD nigdy nie żąda wpisania więcej niż jednego hasła jednorazowego przesłanego za pomocą SMS.
- Na stronie logowania nigdy nie jest wymagane podanie hasła jednorazowego. Podczas logowania wpisuje się wyłącznie identyfikator użytkownika i ustalone przez siebie hasło (a przy pierwszym logowaniu hasło aktywacyjne z koperty lub przesłane przez SMS). Jeżeli widzisz stronę logowania, na której trzeba wpisać hasło jednorazowe, albo stronę, na której trzeba podać kilka haseł jednorazowych jednocześnie, potraktuj to jako próbę oszustwa.
- W internecie krążą maile, w których znajdują się odsyłacze do fałszywych stron bankowości internetowej i prośby o zalogowanie się na takich stronach w celu np. potwierdzenia swoich danych. Bank nigdy nie wysyła tego typu informacji do klientów. Nie próbuj logować się do systemu bankowości internetowej za pomocą odsyłacza przesłanego w takich wiadomościach.
Proponujemy także zapoznanie się z portalem Bezpieczny bank
Szanowni Państwo,
Jest nam miło poinformować, że Bank Spółdzielczy w Izbicy, w celu podniesienia poziomu usługi bankowości internetowej EBO, wdrożył system telekomunikacji IVR (ang. Interactive Voice Response). System posiada funkcjonalność automatycznego Call Center i umożliwia interaktywną obsługę osoby dzwoniącej, będącej użytkownikiem systemu EBO, w celu: blokady dostępu, kontaktu z pracownikiem Banku.
Dzwoniąc na numer 84 888 01 11, po wysłuchaniu komunikatu powitalnego, należy z klawiatury telefonu wprowadzić:
- identyfikator* użytkownika EBO zakończony znakiem „ # ”;
- ustawiony w EBO telekod** zakończony znakiem „ # ”;
Następnie z klawiatury telefonu należy wybrać numer usługi np:
2 – zablokuj dostęp do kanału www (EBO);
0 – wyjście z systemu (EBO);
9 – kontakt z pracownikiem Banku;
Podczas korzystania z IVR należy stosować się do komunikatów telefonicznych systemu.
*Identyfikator– jest to ośmiocyfrowy numer, przypisany przez Bank do Klienta, w celu umożliwienia zalogowania się do systemu EBO / IVR. Identyfikator umieszczony jest na potwierdzeniu dostępu do systemu bankowości internetowej. Utworzony do logowania alias nie jest identyfikatorem i służy tylko do logowania w EBO. Alias nie może być wykorzystywany w systemie IVR.
** Telekod – ustawiany przez Klienta w EBO kod, który umożliwia autoryzację logowania do systemu IVR. Kod ustawia się w opcji Ustawienia>Środki dostępu>Obsługa przez telefon.