-
Google Pay
Google Pay to szybki i prosty sposób płacenia telefonem z systemem Android. Aplikacja ta bezpiecznie przechowuje Twoje dane i umożliwia płacenie za pomocą telefonu w sklepach stacjonarnych posiadających terminale płatnicze akceptujące płatności zbliżeniowe oraz w aplikacjach i na stronach internetowych wspierających płatności Google Pay.
Płatności mobilne za pomocą telefonu są możliwe w tysiącach miejsc - sklepach stacjonarnych, aplikacjach mobilnych czy podczas zakupów online. W sklepach można wygodnie zapłacić telefonem wszędzie tam, gdzie są akceptowane płatności zbliżeniowe - tak samo jak kartą.
Czym jest Google Pay?
Google Pay łączy wszystkie możliwości płacenia przez Google. Jeśli chociaż raz wpiszesz dane karty, możesz:
- Płacić telefonem w sklepach stacjonarnych (zobacz obsługiwane kraje i urządzenia).
- Kupować produkty w aplikacjach i na stronach internetowych (zobacz obsługiwane kraje).
- Kupować usługi i produkty Google.
- Przesyłać pieniądze rodzinie i znajomym (tylko w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii).
Jeśli płacisz za pomocą Google Pay w swoich ulubionych sklepach, możesz też korzystać z kart podarunkowych, kart lojalnościowych, biletów i kuponów.
Co jeśli zgubiłem telefon lub ktoś mi go ukradł?
Gdy Twój telefon jest odblokowany, ktoś może użyć go do robienia zakupów w sklepach. Jeśli nie możesz znaleźć telefonu lub został on skradziony, możesz go zlokalizować, zablokować lub usunąć z niego dane, korzystając z usługi Znajdź moje urządzenie.
Jeżeli zablokujesz urządzenie, korzystanie z Google Pay nie będzie możliwe. Jeśli nie można nawiązać kontaktu z urządzeniem, dane karty mogą zostać usunięte, aby nikt nie miał do nich dostępu. Gdy znajdziesz swoje urządzenie, odblokuj je i dodaj jeszcze raz dane karty lub kart, aby korzystać z Google Pay.
Pamiętaj, aby udostępnić funkcje lokalizacyjne na swoim urządzeniu, dzięki temu będziesz mógł sprawdzić położenie swojego urządzenia i w razie potrzeby zdalnie zablokować do niego dostęp. Google Pay nie przechowuje danych kart na telefonie, dlatego osoba, która go znajdzie lub ukradnie, nie będzie miała do nich dostępu, nawet jeśli telefon będzie odblokowany.
Czy korzystanie z Google Pay jest bezpieczne?
Tak, dane Twojej karty są szyfrowane i przechowywane na bezpiecznych serwerach. Każda karta płatnicza skonfigurowana przez Ciebie do płatności w sklepach otrzymuje numer konta wirtualnego (VAN), który sprzedawca widzi podczas zakupów. Dane Twojej karty nie są udostępniane sprzedawcom, gdy dokonujesz płatności w sklepie.
Kiedy dane mojej karty zostaną powiązane z kontem Google?
Dane Twojej karty zostaną powiązane z kontem Google, gdy:
- kupisz produkt lub usługę Google (np. aplikację czy film w Google Play),
- dodasz karty bezpośrednio w aplikacji Google Pay lub przeglądarce Chrome.
Więcej informacji na temat danych Twoich kart zapisanych w Google znajdziesz na pay.google.com
Konfigurowanie aplikacji Google Pay
Aby skonfigurować aplikację Google Pay:
- Sprawdź, czy telefon ma system Android w wersji Lollipop (5.0) lub nowszej.
- Pobierz Google Pay.
- Otwórz aplikację Google Pay i postępuj zgodnie z instrukcjami konfiguracji.
- Gdy wyświetli się o to prośba, dodaj kartę.
- Być może zobaczysz również prośbę o ustawienie blokady ekranu na swoim urządzeniu z Androidem. W przypadku Google Pay może to być blokada ekranu za pomocą kodu PIN, wzoru, hasła, odcisku palca lub skanowania tęczówki. Aplikacja nie będzie działać z funkcją rozpoznawania twarzy ani takimi blokadami ekranu jak Smart Unlock lub Knock to Unlock.
- Aby płacić za zakupy w sklepach: upewnij się, że Twoje urządzenie spełnia wymagania oprogramowania i obsługuje komunikację NFC oraz że jest ona włączona. Musi też ono wspierać technologię HCE.
- Osoby korzystające z e-pieniędzy w Japonii: urządzenie musi być zgodne z systemem Osaifu-Keitai. Użytkownicy usługi QUICPay albo iD muszą korzystać z systemu Osaifu-Keitai w wersji 6.1.5 lub nowszej. Użytkownicy usługi iD muszą dodatkowo mieć zainstalowaną aplikację Google Pay w wersji 2.89 lub nowszej.
- Jeśli masz na telefonie inną aplikację do obsługi płatności zbliżeniowych: w Ustawieniach telefonu wybierz Google Pay jako domyślną aplikację płatniczą.
Jeśli aplikacja Google Pay zniknęła po tym, jak użyto jej po raz pierwszy, mogło stać się tak dlatego, że nie jest ona widoczna na ekranie głównym. Aby znów była widoczna, w ustawieniach urządzenia zmień ustawienie ekranu głównego, wybierając Panel lub Wszystkie aplikacje.