Komunikat Banku Spółdzielczego w Izbicy z dnia 22.05.2020r.:
Wydanie decyzji odmownej PFR z powodu zaległości
Podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR oraz jej wysokości, są rejestry publiczne. Ważne jest, aby przedsiębiorca upewnił się, że nie ma zaległości z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne, a także terminowo złożył odpowiednie dla swojej działalności deklaracje rozliczeniowe.
Klienci, których wniosek o subwencję z PFR został odrzucony z powodu zaległości z 2020 roku, po uregulowaniu zobowiązań i uwzględnieniu czasu na przetworzenie danych w systemach informatycznych instytucji państwowych (nawet 7 dni), mogą ponownie złożyć wniosek.
W przypadku, gdy Klient posiadał zaległości na dzień 31 grudnia 2019 r., w celu prawidłowego rozpatrzenia wniosku o subwencję wymagane będzie złożenie zaświadczenia o braku zaległości.
Obecnie PFR prowadzi prace nad wprowadzeniem systemu reklamacji, za pomocą którego możliwe będzie wprowadzenie załącznika w postaci zaświadczenia o niezaleganiu, co umożliwi udokumentowanie braku zaległości i podjęcie decyzji w sprawie przyznania wnioskowanej subwencji.
O możliwości złożenia odwołania w powyższym trybie, za pomocą systemu bankowości internetowej EBO RWD, Bank poinformuje swoich Klientów niezwłocznie po otrzymaniu takiej informacji.
Zarząd Banku Spółdzielczego w Izbicy