MojeID

mojeID to bezpieczne narzędzie służące do potwierdzania tożsamości online w usługach publicznych i komercyjnych.

Usługa mojeID pozwala również na założenie Profilu Zaufanego.

Profil Zaufany działa jak odręczny podpis. Można posługiwać się nim w relacjach z organami administracji państwowej i samorządowej, gdy w ramach realizowanych w trybie online spraw wymagane jest dodatkowe potwierdzenie/podpisanie składanego dokumentu czy wniosku.

Do korzystania z usługi mojeID Klienci Banku Spółdzielczego w Izbicy muszą posiadać:

- osobisty rachunek bankowy,

- aktywną usługę bankowości elektronicznej,

- uzupełnione dane w zakresie numeru telefonu komórkowego oraz adresu e-mail. W przypadku braku tych danych lub ich aktualizacji należy udać się do najbliższej placówki banku.

 

Korzystanie z mojeID i Profilu Zaufanego jest proste i intuicyjne dla każdego, kto używa bankowości internetowej:

- podczas załatwiania sprawy na stronie urzędu lub firmy (np. ubezpieczyciela czy dostawcy gazu) w momencie potwierdzania tożsamości, należy wybrać ikonę z nazwą BPS.

- następnie trzeba wskazać swój Bank Spółdzielczy, wpisując nazwę w wyszukiwarce lub wybierając z rozwijanej listy.

- po kliknięciu następuje przekierowanie do bankowości internetowej.

-w procesie autoryzacji bank uwalnia dane dotyczące tożsamości użytkownika. Proces ten można porównać do pokazania w urzędzie dowodu osobistego. Co istotne, korzystając z mojeID każdorazowo trzeba wyrazić zgodę na zakres i cel przekazywanych danych.

-w kolejnym kroku bankowość internetowa automatycznie się zamyka i następuje powrót na stronę, na której załatwiana była dana sprawa.


Więcej informacji o usłudze MojeID, Profilu Zaufanym oraz możliwościami udostępnionymi przez te narzędzia dowiesz się czytając podlinkowany artykuł: Informacje o usłudze