Zasady bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej

System EBO zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa m.in. dzięki wykorzystaniu szyfrowania protokołem SSL oraz stosowaniu haseł jednorazowych przekazywanych za pomocą wiadomości SMS.

Przed zalogowaniem do serwisu i wykonaniem transakcji:  

  • sprawdź, czy adres strony serwisu transakcyjnego został wpisany prawidłowo:  https://www.ebo.bsizbica.pl/
  • sprawdź, czy na pasku adresu strony została wyświetlona zamknięta kłódka, oznaczająca nawiązanie szyfrowanego połączenia z Bankiem (nowoczesne przeglądarki internetowe sygnalizują certyfikaty SSL rozszerzonej walidacji zmianą koloru paska adresu na zielony)
  • sprawdź, czy strona serwisu jest zabezpieczona ważnym certyfikatem wystawionym dla witryny www.ebo.bsizbica.pl  której właścicielem jest Bank Spółdzielczy w Izbicy, zweryfikowany przez GeoTrust Inc. (poprawność certyfikatu sprawdzisz klikając w zamkniętą kłódkę widoczną w oknie przeglądarki)
  • w razie wątpliwości sprawdź, czy dane dotyczące certyfikatu są zgodne z poniższymi:
    - wystawiony dla www.ebo.bsizbica.pl
    - wystawiony przez GeoTrust Extended Validation SHA256 SSL CA
    - ważny od 2016-08-17 do 2018-09-17
    - właściciel: Bank Spoldzielczy w Izbicy
    - odcisk palca (SHA1) 13:50:5C:FA:66:60:5C:FB:13:C2:5F:43:E0:41:36:B0:EA:6F:43:97

Ze względów bezpieczeństwa po 3 próbach wprowadzenia nieprawidłowego hasła dostęp do systemu zostanie automatycznie zablokowany. W takim przypadku możesz zgłosić dyspozycję odblokowania telefonicznie bądź poprzez zgłoszenie się do placówki Banku Spółdzielczego w Izbicy.


Za pomocą wiadomości SMS wysyłane są:

  • hasło aktywacyjne do pierwszego logowania do systemu,hasła jednorazowe służące do potwierdzania operacji zlecanych za pomocą systemu.
  • hasło SMS generowane jest automatycznie w momencie zlecania konkretnej operacji i może być użyte tylko do potwierdzenia tej operacji, a nie do innych celów.

Zawsze sprawdzaj, czy informacje otrzymane za pomocą wiadomości SMS zgadzają się z wykonywaną operacją. W szczególności zwróć uwagę na numery rachunków.

Przypominamy jednak, że bezpieczeństwo bankowości internetowej zależy także od Klientów i zalecamy, aby każdy zapoznał się z zasadami bezpiecznego korzystania z usług bankowości internetowej:

  • Nie wolno ujawniać nikomu haseł.
  • Nie wolno odchodzić od komputera podczas zalogowania do systemu.
  • Po zakończeniu pracy należy wylogować się i zamknąć przeglądarkę.
  • Identyfikator także należy chronić. Identyfikator można podawać pracownikom Banku BS, jeżeli jest niezbędny do zrealizowania dyspozycji Klienta.
  • Nie wolno przechowywać swoich haseł razem z identyfikatorem. Własne hasło do logowania - podobnie jak numery PIN do kart płatniczych - najlepiej zapamiętać lub zapisać w sposób uniemożliwiający rozpoznanie przez inne osoby.
  • Wpisując identyfikator i hasło należy upewnić się, że inne osoby nie mogą ich przechwycić lub podejrzeć.
  • Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej na ogólnie dostępnych komputerach, np. w kawiarenkach internetowych.
  • Nie należy korzystać z usług bankowości internetowej używając nieznanych sieci bezprzewodowych. Nawet szyfrowane sieci bezprzewodowe nie zapewniają poufności przesyłanych informacji.
  • Hasło należy regularnie zmieniać.
  • Ustalając hasło należy używać kombinacji dopuszczalnych znaków. Należy unikać używania łatwych haseł (jak np. własnego imienia), ale stosować za to hasła trudne do rozszyfrowania (na przykład litery ze słów pochodzących z cytatów z książek lub z wymyślonych zdań). Przykład dobrego hasła: iSwz31gtpNR pochodzące ze zdania „Imieniny Sylwestra wypadają zimą 31 grudnia tuż przed Nowym Rokiem".
  • Hasło musi mieć długość od 8 do 20 znaków i zawierać co najmniej jedną wielką literę, jedną małą literę, jedną cyfrę.
  • W systemie bankowości internetowej jest ustawiony czas automatycznego wylogowania w przypadku braku aktywności, aby zapewnić sobie komfort pracy przy zachowaniu rozsądnego poziomu bezpieczeństwa.
  • Jeśli korzystasz z bankowości internetowej w domu, zadbaj aby Twoje urządzenia służące do połączenia z Internetem były zabezpieczone w odpowiedni sposób (brak dostępu do panelu administracyjnego od strony Internetu, własne, inne niż fabryczne hasło administratora, regularnie uaktualniane oprogramowanie i sterowniki).
  • Regularnie instaluj uaktualnienia systemu operacyjnego swojego komputera. Używaj oprogramowania antywirusowego ze aktualizowanymi  bazami danych o wirusach i innych zagrożeniach.

Pamiętaj, że:

  • System EBO nigdy nie żąda wpisania więcej niż jednego hasła jednorazowego  przesłanego za pomocą SMS.
  • Na stronie logowania nigdy nie jest wymagane podanie hasła jednorazowego. Podczas logowania wpisuje się wyłącznie identyfikator użytkownika i ustalone przez siebie hasło (a przy pierwszym logowaniu hasło aktywacyjne z koperty lub przesłane przez SMS). Jeżeli widzisz stronę logowania, na której trzeba wpisać hasło jednorazowe, albo stronę, na której trzeba podać kilka haseł jednorazowych jednocześnie, potraktuj to jako próbę oszustwa.
  • W internecie krążą maile, w których znajdują się odsyłacze do fałszywych stron bankowości internetowej i prośby o zalogowanie się na takich stronach w celu np. potwierdzenia swoich danych. Bank nigdy nie wysyła tego typu informacji do klientów. Nie próbuj logować się do systemu bankowości internetowej za pomocą odsyłacza przesłanego w takich wiadomościach.
    Proponujemy także zapoznanie się z portalem Bezpieczny bank

Kursy walut

Kursy walut2017-11-17 obowiązuje od godziny: 16:00
1 EUR4.1025
1 USD3.4767
1 CHF3.4880
1 GBP4.5718
więcej

Stawki referencyjne

WIBOR 1M - średnia 1,66
WIBOR 3M - średnia 1,73
Redyskonto Weksli NBP 1,75
Lombardowa NBP 2,50
więcej